Monday 19 December 2011

Slodkie i pyszne. Kokosowe trufle.

Sa takie smaki, ktore od razu kojarza sie ze swietami. Cynamon, grzane wino, mandarynki... Kokos? Niekoniecznie, ale to wcale nie oznacza, ze nie ma dla niego miejsca w swiatecznym menu. Jesli macie wsrod swoich bliskich kogos, kto przepada za kokosem, takie domowe trufelki beda dla niego doskonalym prezentem.
Przepis wyszperalam u Usagi i od razu wiedzialam, ze te male slodkosci zasmakuja mojemu Mezczyznie. Nie mylilam sie, faktycznie przypadly mu do gustu, a ja sie wcale nie dziwie, bo sa naprawde pyszne. Nie mialam likieru kokosowego, wiec zastapilam go rumem, ktory sprawdzil sie doskonale: jest wyczuwalny, ale nie dominuje nad smakiem kokosowych wiorkow. Przygotowanie jest banalnie proste i szybkie, wiec jesli chcecie obdarowac kogos upominkiem domowej roboty, a nie macie czasu na pieczenie ciasteczek czy smazenie konfitur, takie slodkie malenstwa sa doskonalym pomyslem!
Wraz ze mna trufelki robila Gin.

Trufle kokosowe
Skladniki:
- 50 g bialej czekolady
- 50 ml smietanki 30% 
- 1 lyzka likieru kokosowego (zastapilam rumem)
- 1 lyzka cukru pudru
- 8-10 lyzek mleka w proszku
- 100 g wiorkow kokosowych
- do dekoracji: 50 g czekolady deserowej + lyzka masla 

Smietanke podgrzac w rondelku wraz z cukrem, dodac biala czekolade i mieszac, az sie rozpusci. Zdjac z ognia, dodac likier kokosowy, mleko w proszku, wymieszac. Nastepnie dosypywac wiorki kokosowe, wciaz mieszajac, do uzyskania bardzo gestej masy. Wylozyc ja na papier do pieczenia lub folie aluminiowa, uformowac prostokatny blok o grubosci 1,5-2 cm (mozna tez formowac tradycyjne kulki). Wstawic do lodowki na okolo godzine do zastygniecia.
Wystudzony, twardy blok pokroic na niewielkie prostokaty. W kapieli wodnej rozpuscic czekolade deserowa wraz z maslem, zanurzac w niej boki prostokatow i odkladac na papier do pieczenia. Wstawic do lodowki na 10 minut, by czekolada zastygla.
Przechowywac w lodowce. Moim zdaniem najlepiej smakuja, jesli wyjmiemy je z lodowki na pol godziny przed podaniem.


Photobucket

14 comments:

  1. mniam mniam mniam :) pyszne słodkie przekąski świąteczne :)

    ReplyDelete
  2. Marzy mi się taki talerzyk pełen kokosowych słodkości :-)

    ReplyDelete
  3. W sam raz na przedświąteczny, szalony tydzień! :)

    ReplyDelete
  4. Bardzo smaczne wyszły (i mówi to ktoś, kto nie jest zbyt wielki fanem kokosa ;)).

    Dzięki :)

    ReplyDelete
  5. wyszły Wam wspaniale, nic tylko po kokos pędzić. a on kojarzy mi się ze świętami, chyba przez piernik, który babcia po polaniu czekoladą właśnie nim posypywała. dziwne, ale takie nasze - rodzinne.

    ReplyDelete
  6. Cieszę się, że smakowały - ja za nimi tęsknię, ale w tym roku jestem twarda i trzymam się planu. A że TŻ się odchudza, więc ten plan bardzo okrojony jest i mało słodki :(

    ReplyDelete
  7. Jakie boskie są te trufle! Mniam!:)

    ReplyDelete
  8. Pysznie wyglądają te trufelki i choinka w tle. Też już bym chciała :) Ale u mnie niestety dopiero w Wigilię się ubiera.

    ReplyDelete
  9. Uwielbiam kokos więc to coś w sam raz dla mnie!
    Kurcze jutro ubieram choinkę! :)))

    ReplyDelete
  10. ojej... uwielbiam kokos... ja chce takie trufelki! :) pychotka

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Oo pycha! Jestem na tak, uwielbiam kokosowe cuda :)

    ReplyDelete
  12. o matko... jak ja kocham kokos....

    ReplyDelete