Monday 7 November 2011

Slodko-slono. Ciasteczka z maslem orzechowym.

Nie wiem, jak was, ale mnie pieczenie ciasteczek relaksuje. Lubie mieszac, walkowac, kroic, utytlanymi od ciasta rekami formowac kulki i ukladac je na blasze. Do tego jeszcze ta swiadomosc, ze wystarczy chwila w piekarniku - i juz mozna wyjmowac pachnace slodkie drobiazgi, ktore ciesza oko i podniebienie...
Te ciastka to dla mnie hit. Robilam je juz kiedys, ale zawsze znikaly w tempie tak ekspresowym, ze nie zdazylam uwiecznic ich na zdjeciu. Sa kruche, maslane, niezbyt slodkie miekkie i jednoczesnie chrupiace dzieki kawalkom orzeszkow. Prawdziwa gratka dla fanow masla orzechowego - specyficzny, slonawy posmak, ktory ciastka dzieki niemu zyskuja, z pewnoscia przypadnie im do gustu.
Oryginalny przepis podaje proporcje na 8 ciastek, ale to zdecydowanie za malo jak dla mnie, podwoilam wiec proporcje. Nie posypywalam tez moich ciasteczek cukrem pudrem, ale jesli chcecie, by byly troche slodsze, mozecie to zrobic. 

Photobucket

Ciasteczka z maslem orzechowym
Skladniki:
(na 8 sztuk)
- 8 lyzek maki pszennej
- 2 lyzki drobnego cukru do wypiekow
- 2 lyzki masla orzechowego z kawalkami orzechow
- 1 zoltko
- 50 g miekkiego masla
- cukier puder, do oproszenia (pominelam)

Rozgrzac piekarnik do 180 stopni. Wszystkie skladniki poza cukrem pudrem umiescic w misce i wyrobic na gladka mase. Lekko oproszonymi maka rekami formowac z masy kulki wielkosci orzecha wloskiego, ukladac na wylozonej papierem do pieczenia blasze i delikatnie splaszczac widelcem.
Piec przez okolo 10 minut, az lekko sie zrumienia, a nastepnie studzic na kratce. Przed podaniem mozna posypac cukrem pudrem.



Photobucket

Przepis dodaje do akcji Maslo orzechowe - na slodko i wytrawnie oraz Ciasteczka tu i tam!

Masło orzechowe - na słodko i wytrawnie.


Ciasteczka tu i tam!

28 comments:

  1. Uwielbiam ciastka! Muszę wypróbować te, bo masło orzechowe też uwielbiam :))) mniam! pozdrowienia:)

    ReplyDelete
  2. Pieke niemożliwe ilości ciastek, wręcz hurtowo, a później zalewam nimi sąsiadów, znajomych i współpracowników, ponieważ sama nie przepadam za słodyczami...
    Jednak wytwarzanie ciastek, ten rytuał, dotykanie dłońmi ciasta - to niewyobrażalnie wspaniałe doświadczenie.
    Skorzystam z Twojego przepisu, ponieważ ciastek z masłem orzechowym jeszcze nie piekłam. Mam w domu przynajmniej jednego osobnika, który z pewnością będzie nimi zachwycony! :)

    ReplyDelete
  3. Przymierzam się do tego typu ciastek już od dłuższego czasu, nawet mam masło orzechowe... Ale jakoś mi nie idzie... Twoje wyglądają tak apetycznie, że chyba w końcu się skuszę! :)

    ReplyDelete
  4. mmm... uwielbiam masło orzechowe! Śliczne te twoje ciasteczka :)

    ReplyDelete
  5. ale maja piekne wzorki :) takie ciasteczka musza byc boskie!

    Chcialabym miec taki magiczny sloik z ciasteczkami, ale wiem, ze to jest niebezpieczne, bo by za dlugo nie postal pelny ; )
    buziaki,
    pieczarkamysia

    ReplyDelete
  6. Bardzo lubię masło orzechowe w wypiekach, świetny przepis! ;)

    ReplyDelete
  7. Jeśli z masłem orzechowym, to muszą smakować świetnie :D

    ReplyDelete
  8. od jakiegoś czasu mam chęć wypróbować takie ciasteczka, pysznie Twoje wyglądają

    ReplyDelete
  9. Już dawno stwierdziłam, że są pyszne:) Gdzieś coś podobnego widziałam, ale jeszcze nie spróbowałam. Słodko - słone - mmmmm :)

    ReplyDelete
  10. Bardzo lubię ciastka z masłem orzechowym, choć samo masło już nie za bardzo. Zapisuję sobie przepis :)

    ReplyDelete
  11. idealne do popoludniowej kawy:)

    ReplyDelete
  12. juz czuje ten genialny smak :D

    ReplyDelete
  13. Zapisuję! Czekałam na taki przepis! :)

    ReplyDelete
  14. ja też lubię ciasteczka. a jak zobaczyłam - słodko słono to wiedziałam, że będzie romans z masłem orzechowym!

    ReplyDelete
  15. fajny wzorek, poproszę o kilka sztuk ;)

    ReplyDelete
  16. z checia bym sie przysunela blizej do tego talerzyka i pochrupala takie pychotki:)

    ReplyDelete
  17. Muszą być pyszne! Kocham wszystko z masłem orzechowym, więc te ciasteczka na pewno przypadłyby mi do gustu :-) aczkolwiek zawsze kiedy przymierzałam się je zrobić szkoda mi było na nie wykorzystywać masła orzechowego...:-)

    ReplyDelete
  18. Oj.. te mi się niebezpiecznie mocno podobają..

    ReplyDelete
  19. :D dla mnie 8 to też byłoby zdecydowanie za mało :) Zapisuję przepis :)

    ReplyDelete
  20. to mój smak! :) może bym niebawem je zrobiła! :> pieczenie ciasteczek i w ogole siedzenie w kuchni mnie mega relaksuje :) już tak mamy :) dlatego tu jestesmy. pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  21. Już się rozmarzyłam na ich temat. Mmmm...

    ReplyDelete
  22. Sa śliczne i na pewno meeega pyszne ! Mniam!:)

    ReplyDelete
  23. Szczerze mówiąc to mnie ostatnio pieczenie ciastek niemiłosiernie wkurza. Przy pieczeniu halloweenowych pierników miałam ochotę miotnąć blachą przez okno. W połowie lukrowania wzięłam łyżkę, zżarłam resztę lukru i sobie poszłam...

    Dlatego poproszę kilka ciastek na wynos - bo ja je bardzo lubię, tylko cierpliwości mi brak ostatnio ;)

    ReplyDelete
  24. Ciasteczka z masłem orzechowym - moje ulubione. Wyglądają pysznie.

    ReplyDelete
  25. takie ciacha kusicielki, niby takie niewinne, słone, a tu proszę bardzo – SŁODKIE, mniam :-)

    ReplyDelete
  26. Maggie, sowa_nie_sowa prosi Cię, żebyś włączyła opcję komentowania z adresu URL, bo nie może się u Ciebie zameldować:)

    ReplyDelete
  27. Maggie, dziękuję za inspirację, na moim blogu pojawiły się Twoje ciasteczka! :)

    ReplyDelete