Wednesday 2 November 2011

Meski obiad. Stek z szybkim sosem grzybowym.

Czasem wydaje mi sie, ze mam w sobie cos z faceta.
Wezmy takie zamilowanie do miesa. Moge przez dlugi czas zyc na salatkach i zupach, ale predzej czy pozniej nachodzi mnie ogromna ochota na porzadny stek. Najbardziej lubie te najprostsze, tylko lekko oproszone sola i pieprzem, delikatne, miekkie i rozowe w srodku. Jestem zdania, ze dobre mieso nie potrzebuje skomplikowanej obrobki i wymyslnych dodatkow, by smakowac oblednie.
Ale czasem zdarza mi sie kombinowac. I kiedy zobaczylam ten przepis, wiedzialam, ze gdy znow zachce mi sie takiego "meskiego" obiadu, wyprobuje go na pewno. Tak tez uczynilam, a rezultat okazal sie naprawde pyszny. Sos jest doskonaly: nieskomplikowany w przygotowaniu, a smakuje tak wykwintnie, jakby wyszedl spod reki renomowanego szefa kuchni. Moze to przez czerwone wino, ktore kazdej potrawie dodaje elegancji?

Stek wolowy z szybkim sosem grzybowo-winnym
Skladniki:
(dla 2 osob)
- 1 lyzka oleju slonecznikowego
- 2 steki wolowe, ok. 200 g kazdy
- 140 g pieczarek, pokrojonych na cwiartki
- lisce z 2 galazek tymianku
- 150 ml wytrawnego czerwonego wina
- 1 lyzka masla

Olej rozgrzac na patelni. Steki przyprawic i smazyc przez 2-3 minuty z kazdej strony (po takim czasie beda "medium rare", wiec mozna skrocic albo przedluzyc czas w zaleznosci od tego, jak bardzo wysmazone mieso lubimy). Zdjac z patelni, odstawic.
Na patelnie wrzucic grzyby i tymianek, smazyc przez kilka minut, az pieczarki zmiekna i nabiora zlocistego koloru. Dodac wino i smazyc, az zgestnieje do konsystencji syropu, zdjac z ognia i wmieszac maslo. Doprawic do smaku.
Podawac steki polane sosem grzybowym z puree z ziemniakow i chrupiaca zielona salatka.



Photobucket

14 comments:

  1. Robiłam bardzo podobne danie, tylko z kurką;)

    ReplyDelete
  2. Zapisuję do ulubionych, wygląda obłędnie!

    ReplyDelete
  3. Mhmmm, kawal dobrego mięsa nigdy nie jest zły! A popijając go dobrym winkiem czuję się baaardzo kobieco! ;)

    ReplyDelete
  4. Ja uwielbiam takie "męskie" obiady z kawałkiem porządnego, krwistego steku :) Mniaaaam!

    ReplyDelete
  5. Jestem drobną kobietką, ale dania to ja lubię męskie i treściwe, stek z sosem grzybowym to dla mnie wyśmienity obiad!:)

    ReplyDelete
  6. Ja też należę do mięsozerców. :)

    ReplyDelete
  7. Męski, powiadasz? No to ja jestem dzisiaj mężczyzną. Poproszę :)

    ReplyDelete
  8. To musi być sycący obiadek. Podoba mi się! :)

    ReplyDelete
  9. Mięcho po męsku? Tak jak lubię!
    Bez mięsa nie dałabym rady żyć ;p

    ReplyDelete
  10. uwielbiam Twoje przepisy, dopiero co zrobiłam rybne curry, a tu kolejny pomysł który z pewnością wykorzystam :) pozdrawiam

    ReplyDelete
  11. Przepadam za mięsem z grzybami, dobrze zrobić stek to nie lada sztuka, jesteś naprawdę wszechstronna! :)

    ReplyDelete
  12. Kocham steki! - medium rare, leciutko przyprawione solą i grubo mielonym pieprzem :) Kiedyś w Irlandii jadłam z dodatkiem pieczarek i był boski, do dziś pamiętam ten soczysty smak! Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  13. Oj to niekoniecznie męski obiad ... zrobiłabym lekko krwisty ...

    ReplyDelete