Friday 25 November 2011

GP Brazylii. Brigadeiros.

Ostatni juz raz w tym sezonie kibicujemy kierowcom Formuly 1 - tym razem przenosimy sie do dalekiej Brazylii. Choc mieszkalam kiedys w bardzo brazylijskiej dzielnicy, przyznam szczerze, ze nie wiedzialam wiele o kuchni tego kraju. Do weekendowego gotowania w ramach akcji F1 Od Kuchni musialam sie wiec przygotowac i znalezc cos interesujacego.
Na pierwszy ogien - cos slodkiego: brazylijski odpowiednik krowek, zwany brigadeiros. Przepis znalazlam tutaj i od pierwszego wejrzenia urzekla mnie jego prostota. Te wyjatkowo latwe do przygotowania slodkosci nie wymagaja wiele czasu. Nie trzeba sie bawic w mierzenie temperatury termometrem, gotowac masy przez dlugi czas i czekac godzinami, az zastygnie. A co najciekawsze, lista skladnikow jest bardzo krotka i liczy trzy pozycje. Gotowe brigadeiros mozna obtoczyc w posiekanych orzechach, kakao, cukrze pudrze albo, jak ja, wiorkach kokosowych.

Brigadeiros
Skladniki:
(na ok. 20-25 kulek, w zaleznosci od wielkosci)
- 300 g slodzonego mleka skondensowanego
- 3 lyzki rozpuszczalnej czekolady do picia (mozna z powodzeniem uzyc kakao)
- 1 lyzka masla

Wylozyc papierem blache do pieczenia.
Wszystkie skladniki umiescic w garnku i gotowac, mieszajac, przez 10-15 minut, az masa zgestnieje na tyle, ze zacznie sie odklejac od dna. Przelozyc na przygotowana blache i zostawic do ostygniecia. Kiedy masa bedzie przestudzona, formowac z niej male kulki. Odstawic, by stwardnialy.


Photobucket

Przepis dodaje do akcji F1 Od Kuchni.

F1 od kuchni

11 comments:

  1. To musi być pyszne, zapisuje przepis do wypróbowania. pozdrawiam serdecznie M.

    ReplyDelete
  2. Zakochałam się w tych słodkich kuleczkach :D

    ReplyDelete
  3. Chciałabym spróbować chociaż jedną! :)
    Skojarzyły mi się z bajaderkami :D

    ReplyDelete
  4. Błyskawiczne, i po prostu musi być pyszne. Bardzo mi się takie przepisy podobają :)

    ReplyDelete
  5. ojej, urocze słodziaki!
    i ja też ich Ci kilka podkradnę ;]


    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Cudne, ja uwielbiam desery na bazie skondensowanego mleka!

    ReplyDelete
  7. rewelacyjne!!! I jakie proste!! Juz zapisałam :) Dziękuje i pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  8. Też robię, uwielbiam ten przepis za prostotę, ale nienawidzę później siebie za zjadanie tych słodkości :P

    ReplyDelete