Tuesday 25 January 2011

W zdrowym pudle - zdrowy lunch.

Jedzenie na miescie ma swoj urok. Fantastyczne restauracje, przytulne kafejki, niepozorne lokalne jadlodajnie, w ktorych mozna niekiedy odkryc prawdziwe bogactwo smaku - jak tu tego nie lubic?
Trudniej polubic lunche kupowane "na miescie". Tu przewazaja smutne, nieciekawe kanapki w kartonowych pudelkach, salatki, ktore w smaku ludzaco przypominaja wode i hamburgery o watpliwej zawartosci miesa w miesie. Dlatego jestem zwolenniczka zabierania lunchu z domu. Nawet zwykla kanapka smakuje inaczej, niz ta kupiona w sklepie czy bufecie. No i wiemy dokladnie, co i w jakich ilosciach sie w niej znajduje. Podobnie rzecz sie ma z salatkami. Przygotowanie takiego kolorowego lunchu zajmuje zaledwie pare minut, a efekt wart jest kazdej sekundy.

Salatka z feta, awokado i czerwona papryka
Skladniki:
- 200 g sera feta
- 2 dojrzale awokado
- 2 czerwone papryki (jedna zastapilam zolta)
- 400 g fasolki cannellini w puszce
- pol glowki salaty lodowej
- 2 limonki
- 1 lyzeczka plynnego miodu
- 1 lyzeczka musztardy Dijon
- 4 lyzki oliwy z oliwek

Zetrzec do duzej miski skorke z jednej limonki, dodac sok z obu, miod, musztarde, oliwe oraz sol i pieprz. Wymieszac. Fete pokruszyc w palcach, awokado obrac, wypestkowac i pokroic w kostke. Papryke oczyscic z nasion i pokroic, fasolke odsaczyc i oplukac. Salate poszatkowac. Wszystko razem dodac do miski z dressingiem i porzadnie wymieszac.

7 comments:

  1. Ja zawsze sobie obiecuję, że będę robić sałatki na lunch i wogóle.. a kończy się tak, że wcinam jogurty w przerwach i chrupki ryżowe.. podziwiam samozaparcie!

    ReplyDelete
  2. Popieram z całego serca, bo nie ma to jak pyszna domowa sałatka :) Sama wolę wciągnąć jabłko, niż zapychać się na siłę nie wiadomo czym :)

    ReplyDelete
  3. nie ma to jak pyszna salatka:)

    ReplyDelete
  4. podoba mi się idea zdrowego pudła :)

    ReplyDelete
  5. witam w klubie salatkowcow - ja mam zawsze ze soba jakas salatke a ostatnio udalo mi sie zakupic pudelko z przykrywka ktora ma zakamuflowany pojemniczek na dressing albo oliwke... wiec oblewam salatke dressingiem przed samym chrupaniem - naprawde polecam!! i nie musze nosic zbednych pojemniczkow i buteleczek...:)

    ReplyDelete
  6. podoba mi się obecność fasolki w sałatce. wszyscy zawsze się zachwycają czerwonymi odmianami, a jak dla mnie biała jest o niebo lepsza. domowa sałatka zawsze sto razy lepsza i zdrowsza;)

    ps. zamówiłam już sumak;)

    ReplyDelete
  7. Domowy lunch jest najlepszy! I najzdrowszy ;) Czasami też sobie przyrządzam jeśli mam czas na zjedzenie śniadania wogóle :D

    ReplyDelete