Saturday 8 January 2011

Cynamonowe sniadanie

Co zrobic, kiedy chleb jeszcze nie zdazyl wyrosnac, platki sniadaniowe sie skonczyly, a owsianka wyjatkowo nie kusi? Mozna zrobic cynamonowe slimaczki. Moje sa z gatunku tych "awaryjnych", bo wykorzystuja gotowe ciasto francuskie. Co jeszcze? Cukier i cynamon. I to wszystko.
Efekt? Cudowny, maslano-korzenny aromat unoszacy sie w domu podczas pieczenia, oraz buleczki, ktore znikaja chyba jeszcze szybciej, niz sie pieka.

Cynamonowe slimaczki
Skladniki:
(na 8 sztuk)
- 375 g ciasta francuskiego (domowego albo gotowego)
-100 g cukru
- 2 lyzki cynamonu

Ciasto dosc cienko rozwalkowac tak, by mialo ksztalt prostokatu. Cukier i cynamon wymieszac, posypac dokladnie ciasto, docisnac mieszanine walkiem, by lepiej sie trzymala. Przewrocic ciasto i powtorzyc operacje z drugiej strony. Zwinac w rolade, owinac folia spozywcza i wlozyc do lodowki na 10-15 minut. W tym czasie rozgrzac piekarnik do 220 stopni. Kiedy bedzie gotowy, wyjac ciasto z lodowki i pokroic w plastry o grubosci mniej wiecej 1 cm. Ukladac plasko na wylozonej papierem blasze, zostawiajac sporo miejsca (bardzo rosna). Piec okolo 20 minut. Najlepiej smakuja cieple, popijane mlekiem.

12 comments:

  1. rewelacja! z ciastem francuskim bardzo mi się spodobały :)

    ReplyDelete
  2. cynamonowe. francuskie. i na dodatek tak urocze.
    śniadanie wprost królewskie!

    ReplyDelete
  3. O, tak, też takie lubię! :)

    ReplyDelete
  4. Jednak ślimaczki, a nie palmiery? ja po weekendzie upiekę sobie parę palmierów, a może i przy okazji Twoje ślimaki :) wyglądają wspaniale

    ReplyDelete
  5. Takie pyszne i szybkie! śniadanie to jest coś.. Mógłbym je jeść codziennie..

    ReplyDelete
  6. Shinju, w polowie zwijania zorientowalam sie, ze mialy byc palmiery - ale bylo juz za pozno ;) Kilka malych palmierow zrobilam wczoraj, ale znikly, zanim zdazylam je sfotografowac.

    ReplyDelete
  7. Rozkoszne! Uwielbiam tego typu awaryjne śniadania. Szczególnie, jeśli mają w sobie mnóstwo cynamonu. :)

    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  8. Mniaaam, jak ja patrzę na bułki cynamonowe to od razu mi ślinka cieknie ;>

    ReplyDelete
  9. Sniadanie idealne :)
    Miłego i smakowiyego weekendu :)

    ReplyDelete
  10. Proste i przepyszne. Mam w domu ciasto francuskie i chyba przekonałas mnie tymi cynamonowymi ślimaczkami. Zrobie! Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    ReplyDelete
  11. ładne, bardzo lubię sobie rozwijać powoli zjadając takie ślimaczki :)

    ReplyDelete