Wednesday 31 July 2013

Salatka pomidorowa z chorizo

Prosto i szybko - to moja dewiza, jesli idzie o jedzenie latem. Kiedy zar leje sie z nieba, nie mam najmniejszej ochoty na spedzanie dlugich godzin w kuchni, mieszanie w garach czy wlaczanie piekarnika. Zamiast tego zajadam sie lekkimi salatkami.
Ta jest banalnie prosta - ot, kilka skladnikow, ktore prawie zawsze mam pod reka - ale jej wyrazisty, intensywny smak to prawdziwa gratka dla podniebienia. Bardzo letnia, przywodzi na mysl wakacje w slonecznej Hiszpanii. Mimo dodatku chorizo jest lekka, wiec mozna ja jesc bez wyrzutow sumienia. A jesli nie unikacie pieczywa, zamoczcie je w sokach z pomidorow wymieszanych z dressingiem. Poezja!

Salatka pomidorowa z chorizo
Skladniki:
(na 2 porcje)
- 4-5 dojrzalych pomidorow, pokrojonych w kawalki
- 1/2 czerwonej cebuli, pokrojonej w cienkie plastry
- 80 g kielbasy chorizo, pokrojonej w plastry
- listki z kilku galazek tymianku
- 2 lyzki oliwy z oliwek extra virgin
- 1 lyzka octu sherry

Pomidory wymieszac w misce z cebula i tymiankiem, doprawic do smaku, polac oliwa i octem, wymieszac i odstawic, by smaki sie przegryzly. Chorizo podsmazyc na suchej patelni, az zrobi sie chrupiace, a nastepnie ulozyc na pomidorach. Podawac od razu.


 photo tomchorizosalad_zpse2973c91.jpg

12 comments:

  1. kiedy wreszcie sporbuje chorizo? kusisz i smakiem i wygladem ;)

    ReplyDelete
  2. Sałatka doskonała :). I na pewno zamoczyłabym chleb w tym sosiku :))

    ReplyDelete
  3. pyszna!
    proste i szybkie dania= najlepsze!:)

    ReplyDelete
  4. a w lidlu tydzień hiszpański i właśnie rzucili chorizo, to sie nazywa wyczucie czasu! ;)

    ReplyDelete
  5. Wszystkie składniki mam, robię :-)!

    ReplyDelete
  6. To i moja dewiza, a za to chorizo mój mąż cie pokocha :D ok, wcale mu nie powiem gdzie znalazłam inspiracje ;)
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    ReplyDelete
  7. Chorizo uwielbiam. Posmakowałam go jakiś czas temu i miłość trwa. Bardzo ciekawe połączenie, z chęcią spróbuję. Mam dokładnie tak samo - im jest bardziej gorąco, tym prościej w kuchni:-)

    ReplyDelete
  8. Mimo że staram się nie jeść mięsa, chorizo (obok boczku i pieczonego kurczaka) to mój największy kusiciel... Uwielbiam!

    ReplyDelete
  9. Pieczywo w dressingu. To mnie kusi :)

    ReplyDelete
  10. Chorizo to mój numer jeden jeśli chodzi o pikantne wędliny. Sałatka na pewno jest pyszna! :)

    ReplyDelete