Friday 11 January 2013

Ciepla salatka z ciecierzyca, chorizo i pieczona papryka

Udalo sie! Po trzech dniach intensywnego ogladania znalazlysmy mieszkanie. Nie jest moze supernowoczesne i luksusowe; nie jest to tez czarujaca angielska chatka. Ot, zwykle mieszkanie w na pierwszy rzut oka nieszczegolnie ciekawym bloku. Ale... Jest dodatkowy pokoj, ktory sluzy za garderobe. Jest przestronny salon z duzymi oknami. A w kuchni jest spizarnia. Niewielka, ale jednak.
Nie da sie ukryc, ze choc z jednej strony jestem troche przerazona zmianami, jestem rowniez troche podekscytowana.
Przez to cale poszukiwanie mieszkania nie mialam nawet kiedy gotowac, dlatego odetchnelam z ulga, kiedy podpisalysmy umowe i wplacilysmy depozyt. Brakowalo mi mieszania w garach.
I brakowalo mi tez wspolnego gotowania. Dzis, w jego ramach, salatka. Postawilismy na dowolnosc, byl tylko jeden warunek: musiala zawierac zimowe straczki. Moja, wzieta stad, jest dosc minimalistyczna: poza ciecierzyca jest w niej tylko chorizo i pieczona papryka ze sloika. Ktoz by pomyslal, ze danie z tak krotka lista skladnikow moze byc tak bogate w smaku. A jednak! Salatka robi sie blyskawicznie, jest sycaca, wyrazista, doskonala na zime. Mialam sprawdzic, jak smakuje na zimno, ale nie bylo okazji, tak szybko znikla. To juz o czyms swiadczy, prawda?
Wraz ze mna pichcili dzis Mirabelka, Mopsik, Tomek, Malwinna i Siaska.

Ciepla salatka z ciecierzyca, chorizo i pieczona papryka
Skladniki:
(dla 2 osob)
- 200 g chorizo
- 1 lyzka oliwy z oliwek
- 410 g ciecierzycy z puszki, odsaczonej i oplukanej
- 250 g pieczonej papryki ze sloika, odsaczonej z zalewy i pokrojonej w kawalki
- garsc lisci kolendry, posiekanych
- 2 lyzki jogurtu naturalnego

Chorizo pokroic w 3-cm plasterki. Rozgrzac oliwe na duzej patelni i smazyc kielbase przez 4-5 minut, przewracajac od czasu do czasu na druga strone, az zrobi sie chrupiaca i pusci czerwonawy tluszcz. Dodac ciecierzyce, gotowac 2-3 minuty, dodac papryke i gotowac kolejne kilka minut. Zdjac z ognia, dodac kolendre, wymieszac. Przelozyc do misek, przed podaniem udekorowac kazda porcje lyzka jogurtu.


Photobucket

Przepis dodaje do tegorocznej zimowej edycji akcji Warzywa straczkowe.


(Warzywa strączkowe edycja zimowa-ZAPROSZENIE

14 comments:

  1. Baaardzo mi się podoba ta sałatka. Wydaje mi się, że ta sałatka spokojnie może starczyć za cały obiad. A smakuje na pewno świetnie, w końcu jest z chorizo :)

    ReplyDelete
  2. Lubię wszystkie składniki, jestem zachwycona! A wiesz, że chyba nigdy nie jadłam sałatki na ciepło?

    ReplyDelete
  3. I do tego kawał bagietki i herbata. Rozmarzyłam się ! :)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    ReplyDelete
  4. boska miseczka samych pyszności:) wspaniała sałatka i taka optymistyczna:)

    ReplyDelete
  5. A ja jeszcze chorizo nie jadłam. Pysznie wygląda to danie.:)
    Pozdrowienia.

    ReplyDelete
  6. Wyglada smakowicie:)No I hiszpanskie akcenty:)Mniam!

    ReplyDelete
  7. Chorizo, pychota :) Prosta, szybka, sycąca, czego chcieć więcej :)

    ReplyDelete
  8. Maggie, ja jestem już rok czasu po przeprowadzce i powiem tak - swoje trzeba przeżyć, ale teraz przyznaję,że wybór obecnego mieszkania (mimo wielu obaw) to był strzał w dziesiatkę!

    Sałatka wyborna!

    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  9. od dawna chcialam sprobowac chorizo :)

    ReplyDelete
  10. Kurczę i znowu te chorizo....
    Kurczę muszę ją spróbować kiedyś wreście, tyle o niej mowy ostatnio, a ja nawet nie wiem jak smakuje, ale ze mnie kuchareczka he he...
    Ps. Ta sałatka wygląda rewelacyjnie, naprawdę :)
    Pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete
  11. Od tygodnia nie mogę się uporać z zatrważającą ilością papryki, jaką mój mąż zakupił bo 'nie było w mniejszych workach'.
    Było już leczo dwukrotnie a papryka pieczona serwowana jest od kilku dni na okrągło. Twój wpis dał nadzieję na zmniejszenie mojej paprykowej monotonii, u boku chorizo wyda się milsza i ciekawsza, jestem pewna.

    ReplyDelete
  12. chorizo, moje ulubione ale w PL niestety nie znalazłam nigdzie surowego do smażenia i z sałatki nici a uwielbiam wszystko co w niej zawarte:) serdecznie pozdrawiam!

    ReplyDelete