Saturday 30 March 2013

Babka caffe latte

Kiedy zobaczylam ja u Eweny, wiedzialam, ze pojawi sie i u mnie. Nie przypuszczalam jednak, ze nastapi to tak szybko. Ale po prostu nie moglam przestac o niej myslec. Coz bylo robic? Upieklam.
I dobrze, ze to zrobilam! Babka w przyjemny dla podniebienia sposob laczy trzy smaki: waniliowy, kawowy i kakaowy. Jest dosc wilgotna, niezbyt slodka, wiec mozecie, jak Ewena, polac ja lukrem; ja posypalam moja cukrem pudrem. Mimo trzech warstw nie jest czaso- ani pracochlonna, wiec z powodzeniem mozecie ja upiec z mysla o swietach.
Mala uwaga: foremka nie powinna byc za duza. Moja byla - w efekcie babka przypomina nieco latajacy spodek. Keksowka albo niewielka forma babkowa z kominem w zupelnosci wystarcza.

Babka caffe latte
Skladniki:
- 250 g miekkiego masla
- 200 g cukru
- 2 lyzeczki cukru z wanilia (ja zastapilam 1,5 lyzeczki ekstraktu waniliowego)
- 4 jajka
- 350 g maki
- 2 lyzeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 75 ml mleka
- 2 lyzeczki kawy rozpuszczalnej
- 3 lyzeczki kakao

Piekarnik rozgrzac do 180 stopni (160 z termoobiegiem). Duza keksowke natluscic i wylozyc papierem do pieczenia; mozna tez uzyc nieduzej formy z kominem. Maslu utrzec z cukrem i cukrem waniliowym (albo, jak u mnie, ekstraktem z wanilii) na gladka i puszysta mase. Dodawac stopniowo po 1 jajku, dokladnie ucierajac po kazdym dodaniu.
Dodac przesiana make z proszkiem i sola oraz mleko. Ucierac, az skladniki sie polacza, a ciasto bedzie mialo jednolita konsystencje. Podzielic na 3 czesci; do jednej dodac kawe, do drugiej kakao, trzecia zostawic jasna. Wlac do formy najpierw jasna czesc, potem kakaowa, a na koniec kawowa. Piec okolo 1 godziny, do suchego patyczka. Ostudzic. Mozna polac kawowym lukrem i posypac kakao albo po prostu posypac cukrem pudrem.

Po przepis na lukier odsylam do Eweny.


 photo babkacaffelatte_zps69db0a9b.jpg


Przepis dodaje do akcji Wielkanocne Smaki III.


10 comments:

  1. nie dziwię się, że nie mogłaś się powstrzymać :)

    ReplyDelete
  2. Wygląda pysznie :) Na wielkanocny stół idealna :)

    ReplyDelete
  3. już pierwszy składnik, czyli cała kostka masła zapowiada, że musi być pysznie :) pozdrawiam :***

    ReplyDelete
  4. Wspaniała babka!
    WESOŁEGO ALLELUJA! :)

    ReplyDelete
  5. Kostka masła? O tak :) Zdecydowanie nasze smaki :)

    ReplyDelete
  6. Wesołych i spokojnych świąt !!

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    ReplyDelete
  7. Jaka ładna! :) Cieniowana naprawdę:)
    Radosnych Swiąt!:)

    ReplyDelete
  8. Upiekłam wczoraj. Babka pięknie wyrosła, po przekrojeniu ukazały się śliczne wzory i oczywiście smakowała świetnie. Zniknęła w ciągu jednego dnia :) Przepis wrzuciłam do folderu "Ulubione" i na pewno sięgnę po niego jeszcze nie raz. Pozdrawiam!

    ReplyDelete