Thursday 19 April 2012

Delikatne i aromatyczne. Marokanskie klopsiki i ziolowy kuskus.

Kiedy po kuchni zaczal roznosic sie wspanialy aromat arabskich przypraw, wiedzialam, ze te klopsiki to bedzie cos wspanialego. A potem sprobowalam i... olsnilo mnie: robilam je juz kiedys, ale z jakiegos powodu nie trafily jeszcze na bloga.
Czym predzej naprawiam wiec to niedopatrzenie. Bo te klopsiki sa naprawde pyszne i zasmakuja nie tylko wielbicielom arabskiej kuchni. Glowy wprawdzie nie dam, ale jestem sklonna przypuszczac, ze takim daniem mozna przekonac do kuminu, kolendry i cynamonu nawet najzagorzalszych ich przeciwnikow. Pomidorowy sos jest aromatyczny, lekko pikantny i gesty, stanowi doskonala oprawe dla delikatnych miesnych kuleczek. Kuskus z dodatkiem swiezych ziol to idealny akompaniament, choc rownie dobrze mozna podac klopsiki z pita, ktora mozna sprawnie zagarniac sos.
Przepis znalazlam tutaj. Jesli macie dostep do jagnieciny, zachecam do jej uzycia, ale chuda wolowina tez sie sprawdzi.


Photobucket



Marokanskie klopsiki i ziolowy kuskus
Skladniki:
(dla 4 osob, robilam z polowy)
- 500 g chudej mielonej jagnieciny (mozna zastapic wolowina)
- 1 czerwona cebula, starta
- 2 zabki czosnku, przecisniete przez praske
- 2 cm kawalek korzenia imbiru, starty
- szczypta suszonych platkow chilli
- 2 lyzeczki mielonego kuminu
- 1 lyzeczka mielonego cynamonu
- oliwa z oliwek
- 800 g podluznych pomidorow z puszki
- 200 ml bulionu drobiowego
- 1/2 peczka swiezej kolendry, posiekanej
Ziolowy kuskus:
- 200 g kuskusu 
- 50 g masla
- 350 ml wrzacego bulionu drobiowego
- 1/2 peczka swiezej kolendry, posiekanej
- 1/2 peczka natki pietruszki, posiekanej 

Mieso, cebule, polowe czosnku, polowe imbiru i polowe przypraw umiescic w misce, doprawic dobrze sola i pieprzem, wymieszac porzadnie i z powstalej masy formowac male klopsiki (z podanej w przepisie ilosci powinno wyjsc okolo 30).
Rozgrzac 1 lyzke oliwy na duzej patelni, smazyc klopsiki partiami, az sie zrumienia. Zdjac z patelni, dodac pozostaly czosnek, imbir i przyprawy i dusic przez 2 minuty. Dodac pomidory i bulion, doprawic i gotowac przez 10 minut, nastepnie dodac podsmazone klopsiki i gotowac kolejne 20 minut, az sos zgestnieje. Dodac kolendre, wymieszac.
Przygotowac kuskus: wsypac kasze do miski wraz z maslem, doprawic sola i pieprzem. Zalac bulionem i przykryc folia kuchenna, odstawic na 10 minut, dodac ziola, wymieszac widelcem i podawac z klopsikami.


Photobucket



Przepis dodaje do akcji Klopsiki i pulpety.

(klopsiki i pulpety-ZAPROSZENIE

26 comments:

  1. Mmm... robiłam kiedyś marokańskie pulpeciki i potwierdzam, że są pyszne :) W mojej wersji w sosie była jeszcze cieciorka :)

    ReplyDelete
  2. No to chyba muszę wypróbować przepis. Akurat należę do tych, którzy nie lubią kuminu ani kolendry. Ciekawe czy zmienię zdanie;)

    ReplyDelete
  3. To kumin, kolendra i cynamon mogą mieć przeciwników? w głowie mi się to nie mieści :) kuszą mnie te pulpety, cała akcja mnie kusi, ale nie mogę się zebrać w sobie i zadebiutować klopsikowo, ech.

    ReplyDelete
  4. Przepadam za klopsami. Twoje wyglądają świetnie, tak jak lubię ;). W połączeniu z kuskusem nie jadłam - zachęciłaś mnie :)

    ReplyDelete
  5. musiały być mega pyszne, a w połaczeniu z kuskusem dawno nie jadłam, szkoda bo sie kuskus w szafce marnuje.

    ReplyDelete
  6. I cóż a biedna teraz pocznę? Właśnie ten przepis zaplanowałam sobie na sobotę! Nie żebyś mnie zniechęciła, wręcz przeciwnie nawet.. Tylko tak głupio teraz na wspólne gotowanie proponować odgrzewane klopsy ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do soboty zdaze sie za nimi stesknic, takie sa dobre :)

      Delete
  7. Mnie do takich przypraw na szczescie nie trzeba przekonywac :D Juz predzej trzeba mnie przekonywac, zebym wiecej nie jadla
    Ps. Sliczna fryzurka Meguś :*

    ReplyDelete
  8. arabskie smaki to moje klimaty, pysznie.

    ReplyDelete
  9. oooo fajne :) widziałam kiedyś ten przepis, przyznam że interesujący :) już planuję po powrocie do formy ugotować takie pyszności :)

    ReplyDelete
  10. A wiesz, że nigdy nie próbowałam jagnięciny? Nigdy. Mam straszną ochotę i chyba kiedyś się skuszę:) A marokańskie smaki (raczej berberyjskie niż arabskie) są mi bardzo bliskie:)Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  11. Jagniecine wielbimy, ale z dostepnoscia juz gorzej :( Fajne te klopsiki, moze i nas by do tego cynamonu w miesie przekonaly? ;)

    ReplyDelete
  12. w ogóle nie znam kuchni arabskiej, ale na hasło pulpeciki chętnie zasiądę z wami do stołu. Pozdrawiamy Tapenda

    ReplyDelete
  13. No to mam juz pomysł na weeekndowe danie;)Wyglada wysmienicie:)

    ReplyDelete
  14. Oj takie klopsiki to ja chętnie ;)

    ReplyDelete
  15. Mmmmm to są dokładnie moje smaki :) Chyba spróbuję takie zrobić. Tylko z jagnięciną może być problem, więc raczej skorzystam z opcji wołowej.

    ReplyDelete
  16. ohh bardzo mi sie podoba ten przepis:)

    ReplyDelete
  17. oo zapomniane kuskus w mojej kuchni:<
    nowe danie z kuchni świata!:)

    ReplyDelete
  18. Dobrze doprawione mięso- uwielbiam, wyglądają pysznie~!

    ReplyDelete
  19. o wow, przepysznie zanurzone w sosie!

    ReplyDelete
  20. zrobiłam, wyszły przepyszne:)

    ReplyDelete