Tuesday 19 July 2011

Troche inaczej. Chlebek bananowy z maslem orzechowym.

Odkad odkrylam chlebek bananowy, zakochalam sie w nim na zaboj. Jak dotad przepis Sophie Dahl jest moim ulubionym, ale kiedy trafie w sieci na jakas nowa wersje tego sniadaniowego przysmaku, nie moge sie powstrzymac od wyprobowania jej.
Dlatego, kiedy znalazlam ten przepis, wiedzialam, ze wkrotce znow upieke chlebek bananowy. Tym razem troche inny, bo z dodatkiem masla orzechowego. Bo przeciez skoro tak dobrze smakuje posmarowany nim, to przeciez musi byc rownie pyszny z jego domieszka.
Czy jest? Ja chyba wole tradycyjna wersje, w ktorej banany graja pierwsze skrzypce. Mam wrazenie, ze maslo orzechowe troche tlumi ich smak i aromat. Co nie zmienia faktu, ze chlebek znikl caly, co do okruszka. Swietnie smakuje popity zimnym mlekiem.

Chlebek bananowy z maslem orzechowym
Skladniki:
- 115 g  miekkiego masla
- 200 g bialego cukru (dalam 100 g, bo przeciez banany sa wystarczajaco slodkie)
- 2 jajka
- 130 g masla orzechowego
- 2 dojrzale banany, rozgniecione
- 250 g maki pszennej
- 1 lyzeczka sody oczyszczonej
- 60 g posiekanych orzechow wloskich


Rozgrzac piekarnik do 165 stopni. Nasmarowac maslem keksowke (o wymiarach mniej wiecej 13 x 23 cm). W duzej misce zmiksowac maslo i cukier na biala mase. Dodac jajka i porzadnie ubic mikserem. Dodac maslo orzechowe, banany, make i sode i miksowac na gladka mase. Wmieszac orzechy i wlac do przygotowanej blachy. Piec przez 70 minut, az patyczek wlozony w srodek chlebka bedzie czysty. Studzic na kratce.


Photobucket

16 comments:

  1. Jaki puszysty! W moim masło orzechowe nie było w ogóle wyczuwalne, a proporcje były podobne. Masło orzechowe i banany to połączenie stare jak świat ;-)

    ReplyDelete
  2. oj ostatnio często widuję ten chlebek na blogach...i chyba muszę wypróbować Twój przepis i poznać smak ;)

    ReplyDelete
  3. Robiłam ostatnio chlebek bananowy z orzechami dla mojego syna. Czeka sobie teraz grzecznie w kolejce na publikację. Uwielbiam

    ReplyDelete
  4. Hmm... Mam słoiczek masła orzechowego, i się zastanawiam, co z nim zrobić. Myślałam o serniku, ale taki chlebek to też byłoby coś... :)

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam chlebek bananowy, a dodatek masła orzechowego(które też uwielbiam), musi być świetny. Przepis z pewnością wart wypróbowania!

    ReplyDelete
  6. Boże, cała się obśliniłam - widziałam podobny przepis u Kubełka ale nie miałam ani masła, ani chwili, żeby po nie skoczyć.
    Ja po prostu je KOCHAM.
    Bez niego w ogóle nie ma życia.

    A w bananowych chlebkach to już w ogóle.

    ReplyDelete
  7. Niesamowity. Biorę przepis i uciekam :D

    ReplyDelete
  8. Przepysznie się prezentuje. Lubię chlebki bananowe, miękkie, aromatyczne. Super:)

    ReplyDelete
  9. chlebek bananowy ma w sobie tę siłę przyciągania.
    a z masłem orzechowym to już w szczególności!

    ReplyDelete
  10. bardzo lubie kanapki z masłem orzechowym i bananem :) więc Twój chlebek zawładnąłby mną :D

    ReplyDelete
  11. tęsknię za zakupami w waitrosie troszeczkę

    ReplyDelete
  12. Oo, ja też kocham chlebek bananowy! Z masłem orzechowym jeszcze nie próbowałam :)

    ReplyDelete
  13. :O
    muszę go zrobić!

    ReplyDelete
  14. Banany i masło orzechowe? Cudowne połączenie... I cholernie zazdrościmy możliwości robienia zakupów w Waitrose, bardzo brakuje nam ichniejszego asortymentu...

    ReplyDelete
  15. muszę koniecznie się za niego zabrać w najbliższym czasie. spotkałam się z tym chlebem już parę razy, ale jakoś nie mogę się zmobilizować. czas najwyższy!
    świetny blog, mnóstwo świetnych pomysłów na wspaniałe dania.

    zapraszam również do siebie:
    www.emmagotuje.blogspot.com
    www.inspiracjenasniadanie.blogspot.com

    ReplyDelete