Monday 15 November 2010

No nie, znow makaron?

A tak, znow.
Bo ja, prosze panstwa, makaron uwielbiam. I naprawde nic na to nie poradze.
Z makaronem, jak powszechnie wiadomo, mozna zrobic praktycznie wszystko. Cokolwiek sie do niego dorzuci, bedzie pasowalo. Nawet, jesli w lodowce zostalo nam juz tylko swiatlo, na pewno znajdzie sie cos, co mozna bedzie wykorzystac w daniu z makaronem. Male, jedrne, czerwone pomidorki? Prosze bardzo. Kapary i oliwki? A jakze, sa. Troche koziego sera? Naturalnie. Ziola? Tych nigdy nie brakuje.
I to wystarczy, zeby przyrzadzic takie oto proste danie.



Linguine z pomidorkami czeresniowymi i kozim serem
Skladniki:
(na 2 osoby)
- 200 g makaronu linguine
- 250 g czeresniowych pomidorkow
- 1 lyzka oplukanych kaparow
- duza garsc oliwek
- garsc posiekanej bazylii
- okolo 50 g miekkiego koziego sera (ja dalam wiecej, bo kozi ser uwielbiam)

Makaron ugotowac wedlug instrukcji na opakowaniu. W miedzyczasie pokroic pomidorki na polowki, wrzucic do miski wraz z kaparami, oliwkami i bazylia, doprawic sola i pieprzem. Dorzucic ugotowany makaron, wymieszac, dodac pokruszony na kawalki kozi ser, znow zamieszac. Najlepiej smakuje podawany od razu, na cieplo, ale mozna go zabrac do pracy na lunch nastepnego dnia.

8 comments:

  1. Pomidorki już nie są najlepsze o tej porze roku ale czereśniowe jeszcze trzymają fason:) Dla mnie makaron to takie danie awaryjne ale nie jet to wielka, nieskończona miłość. Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  2. U mnie makaron uwielbia Połówek - może jeść o każdej porze dnia i nocy w obojętnie jakich ilościach. Więc kiedyś przy okazji i taki mu zaserwuję ;) dla mnie rewelacja - wystarczą zioła, pomidory i oliwki ;D

    ReplyDelete
  3. i pyszne zielone oliwki! lubię.

    ReplyDelete
  4. ja makaron bardzo lubię ale jem niesamowicie rzadko (jak już to ryżowy). za to Luby może się nim zajadać bez końca.

    ReplyDelete
  5. makaron <3 pyszna jest ta Twoja wersja :)

    ReplyDelete
  6. Oj co racja to racja, makaron nadaje się do wszystkiego. Uwielbiam go :) I mogę jeść go w dużych ilościach :)

    ReplyDelete
  7. Też kocham makaron. Miłością niezmienną. A taki dosyć szybki, dosyć prosty, a jednocześnie bardzo smaczny, to ja kocham najbardziej ;)

    Pozdrawiam serdecznie

    ReplyDelete