Tuesday 19 October 2010

Kawalek Indii

To wielki kraj (siodmy co do wielkosci na swiecie), kraj kontrastow, zywych barw i intensywnych smakow. Zroznicowany pod wzgledem kulturowym, jezykowym i, naturalnie, kulinarnym. Indie, bo o nich wlasnie mowa, inspiruja zarowno zawodowych szefow kuchni, jak i amatorow gotowania na calym swiecie. Trudno znalezc dzis czlowieka, ktory nie slyszal o curry.
Ale Indie to nie tylko curry. To takze zaskakujace polaczenia smakow, barwne kompozycje na talerzach, przepyszne chlebki naan, bogate zrodlo pomyslow na dania wegetarianskie... Kulinarna podroz po tym ogromnym kraju moze zajac chocby i cale zycie.
Przyznam, ze nieczesto siegam po potrawy z kuchni hinduskiej, choc zyje w miejscu, w ktorym jest ona chyba bardziej popularna niz kuchia narodowa. Ale dzisiaj cos mnie naszlo i postanowilam przetestowac ten przepis.
Najlepszy ze wszystkiego jest ryz: aromatyczny, z dodatkiem ostrej papryczki chilli i delikatnych migdalowych platkow, smakuje wybornie i moglby z powodzeniem robic za glowny element potrawy, a nie tylko za tlo dla soczystej, pikantnej piersi kurczaka. Lubie takie niebanalne polaczenia.


Kurczak curry z ryzem z migdalami i kolendra
Skladniki:
(na 2 osoby)
- 2 piersi z kurczaka
- 150 ml jogurtu naturalnego
- 1 lyzka pasty curry (ja uzylam Madras, bo jest dosc lagodna, ale mozecie uzyc ostrzejszej)
- 1 cebula, pokrojona w plastry

- 150 g ryzu basmati
- lyzka masla
- 3 nasiona kardamonu, rozgniecione
- 350 ml bulionu z kurczaka
- 1 lyzka platkow migdalow
- 1 czerwona papryczka chilli
- pol peczka kolendry


Jogurt i curry wymieszac, pokryc mieszanka mieso. Na duzej patelni z pokrywka roztopic maslo, podsmazyc cebulke z kardamonem przez jakies 5 minut, potem dodac ryz i bulion. Gotowac pod przykrywka, az ryz zmieknie (ja musialam dodac wiecej bulionu - razem wyszlo pewnie cos okolo 550 ml). Dodac posiekana kolendre i drobno pokrojona papryczke oraz migdaly. Wymieszac. W miedzyczasie podpiec kurczaka na grillu albo patelni do grillowania. Kiedy mieso bedzie gotowe, pokroic na paski i ulozyc na ryzu.


A ze przepis bazuje na kurczaku, dodaje go do akcji.

6 comments:

  1. Mniam, uwielbiam takie dania:)

    ReplyDelete
  2. jak dla mnie bardzo smakowite jedzonko:)

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam indyjskie smaki - zdecydowane i aromatyczne. Dawno nie robiłam żadnego curry, dobrze że mi przypomniałaś :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. A ja dziś miałam danie do spróbowania troszkę chińskie, ale podobnie wyglądało :) i na pewno w końcu się na nie skuszę.

    ReplyDelete
  5. pyszny musiał być ten indyjski kawałek :)

    ReplyDelete